Wysokie ciśnienie krwi – Co można jeść, aby je obniżyć?


TEMATY NA CZASIE
loading...
loading...

Wysokie ciśnienie krwi jest bodźcem wiodącym w chorobach krążenia i serca. Niestety nadciśnienie zazwyczaj nie daje zauważalnych symptomów, dlatego ważna jest profilaktyka i systematyczna kontrola ciśnienia krwi.

Niezależnie od przyczyn nadciśnienia zawsze należy stosować się do wskazań lekarzy i konferować z nimi przyjmowanie jakichkolwiek suplementów diety czy innych medykamentów.

Oto tabela oznaczenia pomiaru ciśnienia:

Poniżej 120/80

Normalne ciśnienie krwi

Od 120/80 do 139/89

Wysokie ciśnienie krwi

Powyżej 140/90

Bardzo wysokie ciśnienie krwi

Od 90 do 100

Niskie ciśnienie krwi

*Jednak proszę podejść do tych norm z dystansem. Nie o to chodzi. W nadciśnieniu nie chodzi o liczby, a o niedopuszczenie do powikłań. To się naprawdę liczy.

Wysokie ciśnienie krwi – główne przyczyny występowania:

  1. Palenie

  2. Nadużywanie alkoholu

  3. Przyjmowanie środków znieczulających, sterydów, leków antydepresyjnych, środków nasennych

  4. Otyłość i cukrzyca


    INNE MODNE TEMATY:
    loading...
    loading...
  5. Spożywanie wysoko przetworzonej żywności

  6. Nadmierne spożywanie soli

Pokarmy, które obniżają ciśnienie krwi

Istnieją jednak pokarmy pozwalające obniżyć wysokie ciśnienie oraz utrzymać je na prawidłowym poziomie. Do grupy skutecznej żywności w tej kwestii zalicza się niewątpliwie:

CZOSNEK, który zwiększa ilość siarkowodoru wydzielanego przez nasze ciało. Siarkowodór bowiem jest niezbędny naszemu organizmowi do walki z wolnymi rodnikami i do przekazywania komórkom chemicznych znaków powodujących rozluźnienie naczyń krwionośnych i zwiększenie przepływu krwi. Szkopuł tkwi w przykrym zapachowo składniku czosnku, który zaimplementowany w ilości 600-1500 mg daje taki sam efekt jak typowe lekarstwa na nadciśnienie, na zaburzenia rytmu serca czy jego niedokrwistość.

HIBISKUS, implementowany zazwyczaj w postaci herbaty z klinicznym potwierdzeniem skuteczności obniżania ciśnienia krwi.

OSTRA PAPRYKA, spożywana jako domieszka 1 łyżeczki w szklance wody, stosowana dwa razy dziennie również potrafi zdziałać cuda. Jej stosowanie nie jest jednak dedykowane osobom cierpiącym na choroby owrzodzenia żołądka.

KIWI, którego spożywanie w ilości 3 sztuk dziennie naukowo potwierdza skuteczny wpływ na obniżenie ciśnienia krwi.

ARBUZ, u którego w szczególności nasiona posiadają właściwości niwelujące wysokie ciśnienie krwi. Stąd zaleca się aby podczas jego spożywania przełykać również kilka/kilkanaście nasion.

WINOGRONA I RODZYNKI, których spożywanie ma również istotne znaczenie w procesie obniżania ciśnienia krwi. Posiadają one jednak jedną wadę, a mianowicie wysoką kaloryczność, co przy sporym spożywaniu może prowadzić do szybkiego wzrostu wagi.

BANANY, które z uwagi na bogatą zawartość potasu są niezwykle skuteczne w procesie obniżania ciśnienia krwi.

GŁÓG, który od zamierzchłych czasów uznawany jest za specyfik wzmacniający serce.

CIEMNA CZEKOLADA, która ma niebywałe działanie ale aby spełniała swoje zadanie musi zawierać przynajmniej 70% kakao ale także być wolna od mleka i cukru.

Mówi się też, że SOK Z SELERA NACIOWEGO kapitalnie i długofalowo obniża ciśnienie.

Nie ulega wątpliwości, że osoby cierpiące na chorobę nadciśnienia krwi winny być pod stałą opieką lekarzy, z którymi będą konsultować zmiany kontrolowanego przez siebie ciśnienia, zwłaszcza gdy do swojego jadłospisu włączają produkty redukujące ciśnienie.


Sięgnij po więcej porad w temacie Zdrowe odżywianie lub Medycyna naturalna. Być może zainteresuje też Ciebie dział Odchudzanie.

źródło


Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.
INNE POLECANE ARTYKUŁY:
loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge