Wysokie ciśnienie krwi – Co można jeść, aby je obniżyć?

Wysokie ciśnienie krwi jest bodźcem wiodącym w chorobach krążenia i serca. Niestety nadciśnienie zazwyczaj nie daje zauważalnych symptomów, dlatego ważna jest profilaktyka i systematyczna kontrola ciśnienia krwi.

Niezależnie od przyczyn nadciśnienia zawsze należy stosować się do wskazań lekarzy i konferować z nimi przyjmowanie jakichkolwiek suplementów diety czy innych medykamentów.

Oto tabela oznaczenia pomiaru ciśnienia:

Poniżej 120/80

Normalne ciśnienie krwi

Od 120/80 do 139/89

Wysokie ciśnienie krwi

Powyżej 140/90

Bardzo wysokie ciśnienie krwi

Od 90 do 100

Niskie ciśnienie krwi

*Jednak proszę podejść do tych norm z dystansem. Nie o to chodzi. W nadciśnieniu nie chodzi o liczby, a o niedopuszczenie do powikłań. To się naprawdę liczy.

Wysokie ciśnienie krwi – główne przyczyny występowania:

  1. Palenie

  2. Nadużywanie alkoholu

  3. Przyjmowanie środków znieczulających, sterydów, leków antydepresyjnych, środków nasennych

  4. Otyłość i cukrzyca

  5. Spożywanie wysoko przetworzonej żywności

  6. Nadmierne spożywanie soli

Pokarmy, które obniżają ciśnienie krwi

Istnieją jednak pokarmy pozwalające obniżyć wysokie ciśnienie oraz utrzymać je na prawidłowym poziomie. Do grupy skutecznej żywności w tej kwestii zalicza się niewątpliwie:

CZOSNEK, który zwiększa ilość siarkowodoru wydzielanego przez nasze ciało. Siarkowodór bowiem jest niezbędny naszemu organizmowi do walki z wolnymi rodnikami i do przekazywania komórkom chemicznych znaków powodujących rozluźnienie naczyń krwionośnych i zwiększenie przepływu krwi. Szkopuł tkwi w przykrym zapachowo składniku czosnku, który zaimplementowany w ilości 600-1500 mg daje taki sam efekt jak typowe lekarstwa na nadciśnienie, na zaburzenia rytmu serca czy jego niedokrwistość.

HIBISKUS, implementowany zazwyczaj w postaci herbaty z klinicznym potwierdzeniem skuteczności obniżania ciśnienia krwi.

OSTRA PAPRYKA, spożywana jako domieszka 1 łyżeczki w szklance wody, stosowana dwa razy dziennie również potrafi zdziałać cuda. Jej stosowanie nie jest jednak dedykowane osobom cierpiącym na choroby owrzodzenia żołądka.

KIWI, którego spożywanie w ilości 3 sztuk dziennie naukowo potwierdza skuteczny wpływ na obniżenie ciśnienia krwi.

ARBUZ, u którego w szczególności nasiona posiadają właściwości niwelujące wysokie ciśnienie krwi. Stąd zaleca się aby podczas jego spożywania przełykać również kilka/kilkanaście nasion.

WINOGRONA I RODZYNKI, których spożywanie ma również istotne znaczenie w procesie obniżania ciśnienia krwi. Posiadają one jednak jedną wadę, a mianowicie wysoką kaloryczność, co przy sporym spożywaniu może prowadzić do szybkiego wzrostu wagi.

BANANY, które z uwagi na bogatą zawartość potasu są niezwykle skuteczne w procesie obniżania ciśnienia krwi.

GŁÓG, który od zamierzchłych czasów uznawany jest za specyfik wzmacniający serce.

CIEMNA CZEKOLADA, która ma niebywałe działanie ale aby spełniała swoje zadanie musi zawierać przynajmniej 70% kakao ale także być wolna od mleka i cukru.

Mówi się też, że SOK Z SELERA NACIOWEGO kapitalnie i długofalowo obniża ciśnienie.

Nie ulega wątpliwości, że osoby cierpiące na chorobę nadciśnienia krwi winny być pod stałą opieką lekarzy, z którymi będą konsultować zmiany kontrolowanego przez siebie ciśnienia, zwłaszcza gdy do swojego jadłospisu włączają produkty redukujące ciśnienie.


Sięgnij po więcej porad w temacie Zdrowe odżywianie lub Medycyna naturalna. Być może zainteresuje też Ciebie dział Odchudzanie.

źródło


Drodzy Państwo, wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge