Weganizm – zdrowy styl życia. Dowiedz się, jak zadbać o witaminy i minerały, by nie narobić sobie szkód :)


loading...

Weganizm, czyli rezygnacja z produktów odzwierzęcych, zarówno w diecie jak i na wielu innych płaszczyznach, typu ubrania czy kosmetyki, dla wielu osób jest sposobem na życie, dla innych z kolei nurtującym, a nawet czasami przerażającym spectrum.

Weganie wybierają ten rodzaj bytu ze względów etycznych, religijnych, duchowych, ekologicznych ale w głównej mierze zdrowotnych.

Prawidłowo zbilansowana dieta wegańska powoduje same wymierne korzyści. Dostarcza organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze i sprzyja w profilaktyce i leczeniu niektórych chorób. Jej ogromną zaletą jest to, że może być stosowana w różnych momentach naszego życia, począwszy od wieku niemowlęcego po starczy, nie wykluczając przy tym ciąży i okresu karmienia piersią. Jest również skutecznym budulcem w karierze sportowców.

Weganizm – zdrowy styl życia. Dowiedz się, jak zadbać o witaminy i minerały, by nie narobić sobie szkód 🙂

Przejście na weganizm trzeba dobrze przemyśleć i zasięgnąć wiedzy. Dieta powinna zawierać bogate źródła białka, żelaza, wapnia, cynku, tłuszczów omega 3, jodu oraz witamin B12 oraz D.

BIAŁKO

W diecie wegańskiej norma białka , niezbędnego dla prawidłowo funkcjonującego organizmu człowieka dostarczana jest w takiej samej ilości jak przez produkty zwierzęce. Ekspertyzy naukowe dowodzą bowiem, że osoby przebywające na dietach roślinnych wykazują podobny poziom protein do osób mięsożernych. Niedobory białka mogą naturalnie występować ale zazwyczaj są one efektem tzw. „diety cud”, niedostarczającej organizmowi stosownej ilości kalorii lub też diety opartej na spożywaniu wysoko przetworzonych produktów.

Chcąc prawidłowo realizować potrzeby organizmu w zakresie białka należy zadbać o to, by w naszej kuchni gościły warzywa liściaste, kapuściane, korzenne, cebulowe oraz nasienne. Takie urozmaicenie spowoduje bowiem, że nasz organizm nigdy nie zatrwoży się na skutek deficytu białkowego.

ŻELAZO

Wyniki wielu badań sugerują, że weganie przejawiają najwyższy poziom spożycia żelaza, w stosunku do innych badanych grup ludzi. Dzieje się tak ponieważ ich dieta jest przesycona warzywami strączkowymi, liściastym oraz kapustnymi, które to z kolei są nieocenionym źródłem naszego pierwiastka.

WAPŃ

Wapń to makroelement, który niestety bardzo często stanowi niedobory w naszym organizmie. Wielu z nas zachodzi w głowę jak skutecznie zapobiec temu problemowi, podczas gdy rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki.

Receptą na uzupełnienie towarzyszących nam braków wapnia jest codzienne spożywanie wysokomineralizowanej wody ale także warzyw strączkowych oraz ziaren i nasion, że szczególnym wskazaniem na mak i sezam.


loading...

CYNK

Wielorakie analizy wskazują, że poziom cynku u wegan nie odbiega w żaden sposób od osób delektujących się mięsem. Gdyby jednak ten poziom został zachwiany pomocne okażą się pestki dyni, orzeszki ziemne, hummus i gorzka czekolada. Sporą ilość cynku zawierają także rośliny strączkowe i zboża ale ze względu na kwas foliowy wchłanialność cynku z tych źródeł jest nieco słabsza.

Weganizm – zdrowy styl życia. Dowiedz się, jak zadbać o witaminy i minerały, by nie narobić sobie szkód 🙂

TŁUSZCZE OMEGA 3

Kwasy tłuszczowe Omega 3 są znamienitym komponentem dla naszego mózgu, opóźniającym osłabienie pamięci i innych zdolności umysłowych. Dzielimy je na krótkołańcuchowe, obecne chociażby w siemieniu lnianym i orzechach włoskich oraz długołańcuchowe, występujące w rybach morskich i algach.

JOD

Pierwiastek, na którym ciąży prawidłowe funkcjonowanie tarczycy występuje głównie w oceanach ale także w glebach. W nieco niższym nasyceniu może pojawiać się w brokułach, pieczarkach i orzeszkach ziemnych.

WITAMINA B12

Syntezowana przez komórki bakteryjne witamina B12 jest elementem gleby, naturalnych nawozów oraz zanieczyszczonej wody. Nie jest to jednak odpowiedni sposób na jej pozyskiwanie przez człowieka. Obecnie najbardziej rozpowszechnionym sposobem jest suplementacja witaminy, wypracowanej w warunkach laboratoryjnych, wolnej od szkodliwych związków i zanieczyszczeń.

WITAMINA D

Dostarczana z niebios w postaci promieni słonecznych, wprowadza w nas tchnienie i sprawia, że chce się chcieć. Wystarczy kwadrans dziennie na to by poddać się zbawiennemu działaniu słońca, a pożądane właściwości witaminy D przenikną do naszego wnętrza.

Bogatym źródłem witaminy D są również grzyby, głównie pieczarki. Jednak nie są one w stanie zapewnić nam w 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę D, stąd też podobnie jak przy kwasach tłuszczowych omega 3 zaleca się jej suplementację.

Jeśli koncentrujemy się na zdrowym stylu życia chyba warto zaufać diecie wegańskiej. Prawidłowo stworzona i przestrzegana z ogromną pieczołowitością zapewni nam jasność ciała i umysłu, pozwalając przy tym cieszyć się dobrym zdrowiem.


Inne ciekawostki dotyczące Zdrowego stylu życia znajdziesz TUTAJ. 😉

źródło: wynaturzony.blog


Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.
loading...

1 thought on “Weganizm – zdrowy styl życia. Dowiedz się, jak zadbać o witaminy i minerały, by nie narobić sobie szkód :)”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge