14 genialnych produktów niskokalorycznych a bogatych w wartości odżywcze.

Tyle się mówi o tym by jeść mniej a więcej dbać o dostarczane wartości odżywcze dla naszego ciała. A my wciąż jemy dużo i cierpimy na ich niedobór.

Tak wiec warto, abyśmy się nauczyli, które z produktów żywnościowych maja wysoka zawartość minerałów, witamin i antyoksydantów, a jednocześnie niską zawartość kalorii.

Na szczęście istnieje 14 wspaniałych spośród warzyw i owoców, które pomogą Ci wcielić w życie więcej zdrowia

14 genialnych produktów niskokalorycznych a bogatych w wartości odżywcze

1. Cebula

Bogata we flawonoidy, zawiera tylko 40 kcal na 100 g i w dodatku pojawia się w wielu przepisach.

2. Ogórek

Oprócz tego, że jest pyszny to ma dużo wody i nawadnia organizm. Dodatkowo to tylko 16 kcal na 100 g!

3. Seler

Podobnie jak ogórek zawiera tylko 16 kcal na 100 g i składa się głównie z wody.

4. Brukselka

Ma specyficzny smak, dużo witamin i tylko 43 kcal na 100 g.

5. Jabłko

Bogate chyba we wszystko: antyoksydanty, witaminy, minerały, błonnik. Można wybaczyć mu 52 kcal na 100 g 😉

6. Pomarańcza

Bogata w witaminę C i ma tylko 47 kcal na 100 g.

7. Kapusta

Wspomaga układ sercowo-naczyniowy, zapobiega rakowi, pomaga schudnać i ma tylko 25 kcal na 100 g.

8.Cukinia

Dodaj ją do swojej diety i zjadaj codziennie niezliczoną ilość wartości odżywczych i tylko 17 kcal na 100 g.

9. Kalafior

To tylko 25 kcal na 100 g, a pomaga jednocześnie na trawienie i działa przeciwzapalnie.

10. Marchew

Chroni wzrok, działa przeciwzapalnie i reguluje poziom cukru we krwi, a ma tylko 41 kcal.

11. Brokuł

Bogaty w błonnik i proteiny. Wspomaga trawienie, ma 34 kcal na 100 g.

12. Szparagi

Szparagi są pyszne, bogate w witaminy, bardzo syte, a maja tylko 20 kcal na 100 g!

13. Arbuz

Soczysty i słodki, a ma tylko 30 kcal. Ponadto zawiera antyoksydanty i wspomaga metabolizm. Świetny przy wysokich temperaturach.

14. Jarmuż

Bogaty w witaminy, błonnik, proteiny oraz minerały, ma tylko 49 kcal na 100 g. Można go dodać praktycznie do wszystkiego.

Dodatkowo możesz jeść więcej pomidorów, buraków, grejpfrutów, cytryn i rzepy, które są również bardzo odżywcze i niskokaloryczne.


Inne ciekawostki dotyczące Zdrowego odżywiania i Diety znajdziesz TUTAJ.

źródło


Drodzy Państwo, wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge