Superfood na jesień i zimę. Co jeść, aby cieszyć się krótszymi dniami??

Superfood na jesień i zimę. Co jeść, aby cieszyć się krótszymi dniami??

Listopad kojarzy się już z czasem przed świętami, późną jesienią i zimą, charakteryzującą się objadaniem i tyciem.

Spędzamy mniej czasu na zewnątrz, więcej czasu odpoczywamy, jemy też więcej tłustego jedzenia. Na szczęście listopad oferuje kilka roślin tego sezonu, którymi możemy wzbogacić odżywianie podczas brzydkiej pogody:

Superfood na jesień i zimę. Co jeść, aby cieszyć się krótszymi dniami??

1. Słodkie ziemniaki

Nie tylko są dla ciebie dobre, ale na tyle zdrowe, by móc zastąpić zwykłe ziemniaki na obiad. Mogą być tłuczone, dodawane do zup, pieczone – tak jak lubisz przyrządzać normalnego ziemniaka. Są jednak dużo lepsze dla zdrowia.

Mają mniejszy indeks glikemiczny, co oznacza, że maja mniejszy wpływ na poziom cukru we krwi. Sa też bogate w beta-karoten, potas i błonnik.

2. Żurawina

Najlepiej nie ograniczaj się do jedzenia jej na słodko w sosach. Dodaj świeża do sałatek, użyj cytryny dla przełamania cierpkości. Możesz też jeść ją z innymi owocami, np. z pomarańczami lub z miodem do płatków owsianych. Oczywiście, żurawina suszona to też świetna przekąska.

Żurawina jest bogata w antyoksydanty, witaminę C, fosfor, potas, magnez, błonnik. Szczególnie sprawdza się na schorzenia związane z układem moczowym.

3. Kabaczek

Uniwersalny i zdrowy. Możesz zrobić kremową zupę z kabaczka, spaghetti, w którym kabaczek będzie zamiast makaronu. Grillować go lub upiec z innymi warzywami.

Świetne źródło karotenu i jedno z najlepszych źródeł antyoksydantów. Ma też wysoką zawartość witaminy C, działa przeciwzapalnie i pomaga regulować poziom cukru we krwi.

4. Jabłka

Znane ze swoich właściwości antyrakowych i zdrowych dla serca, jabłka wciąż królują w listopadzie i są wspaniałą opcją zarówno do dań mięsnych jak i sałatek. Może jeść surowe lub pieczone z cynamonem. Jeśli zamierzasz je piec, postaraj się nie dodawać cukru. Poszukaj lokalnego dostawcę lub na bazarku znajdź naturalnie najsłodsze jabłka.

Są pełne błonnika, chronią serce, wspomagają pracę układu trawiennego i pomagają zrzucić zbędne kilogramy. To nasze prawidzwe superfood. 🙂

Prócz produktów świeżych w tym czasie warto wzbogacać się również kiszonkami 🙂

Superfood na jesień i zimę. Co jeść, aby cieszyć się krótszymi dniami??


Dziękujemy za przeczytanie. Można również poczytać inne teksty na temat Zdrowego odżywiania i stylu Życia -> o tutaj. 🙂

źródło: naturalsociety.com


loading...
Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.