W jaki sposób 8-godzinny przerywany post poprawi Twoją formę oraz zdrowie.


TEMATY NA CZASIE
loading...
loading...

Najtrudniejszą częścią zrzucania wagi jest trzymanie się nowych nawyków żywieniowych. Kiedy w grę wchodzi post, jest to tym bardziej trudne. Niektórzy zaczynają mocno przez pierwsze kilka dni, ale potem siła woli i głód biorą górę. Ważne jest, aby odpowiednio jeść i ćwiczyć. Jednakże są tacy, którzy nie osiągają celu utraty kilogramów, pomimo zmiany diety lub rozpoczęcia cyklu aktywności fizycznej.

Dla wielu osób osiągnięcie stanu optimum w zdrowej diecie i regularnych ćwiczeniach jest bardzo wymagające. Z tego powodu mogą popaść w pewną desperację i zacząć rozglądać się za bardziej radykalnymi metodami, takimi jak niebezpieczne suplementy diety. To nie jest dobra droga do utraty kilogramów. Może Nam przynieść pewne efekty na krótką metę, ale efekt jojo jest niemal przesądzony. Przerywany post daje inne możliwości, o których tutaj napiszemy.

Ciekawą opcją okazuje się przerywany post

Czym jest przerywany post?

Brzmi to jak jakaś skomplikowana metoda, którą w zasadzie nie jest w żadnym stopniu. Wszystko, co potrzebujesz robić to jeść w określonym zakresie czasowym. Najbardziej popularnym okresem jest 8 godzin. Daje Nam to 16 godzin dziennie bez jedzenia. Woda, herbata i kawa się do tego nie zaliczają, jednak nie mogą być doprawiane w żaden słodki lub tłusty sposób.

Nawet jeżeli wydaje się to ekstremalne to takie w istocie nie jest. Jeżeli statystyczny dorosły powinien spać 8 godzin dziennie to wystarczy jedynie nie jeść na 4 godziny przed pójściem spać i 4 godziny po obudzeniu. Opuszczanie śniadań jest dość powszechne, zwłaszcza u zapracowanych ludzi. Natomiast wieczorne przekąski są zmorą wielu. Plusem tego systemu jest to, że przedziały czasowe można sobie ustawić wedle upodobań.

W jaki sposób i dlaczego przerywany post działa?

Jeżeli zastanawiasz się jak działa przerywany post, oto odpowiedź. Jeżeli rozumiesz zachowanie organizmu w takich sytuacjach, nie będzie to dla Ciebie zaskoczenie.

Przyczyną, dla której wielu osobom nie udaje się utracić na wadze (oprócz fatalnej jakości pożywienia), jest ciągły głód i potrzeba jego zaspokajania.

W rezultacie ich ciała przystosowują się do spalania cukru, jako podstawowego paliwa, co niesie za sobą obniżenie aktywności enzymów rozkładających tłuszcze. Poszczenie jest świetną metodą na zresetowanie metabolizmu. W niedoborze cukru – organizm zaczyna sobie radzić na inne sposoby.

Kiedy zmniejszy się Twoja insulinooporność, a waga powróci do prawidłowej, będzie można zacząć jeść częściej, ponieważ ciało przypomni sobie o spalaniu tłuszczów. Uważajmy jednak, by z powrotem nie odwrócić stanu rzeczy. Regularne głodówki są fenomenalną metodą nie tylko na utrzymanie prawidłowej masy ciała, ale również ogólnego zdrowia.


INNE MODNE TEMATY:
loading...
loading...
Ćwiczenia fizyczne a post

Różnie się mówi, ale w zasadzie to lepiej jest ćwiczyć na pusty żołądek. Wiąże się to z zamierzchłymi czasami Naszych przodków, którzy wykonywali największe wysiłki – polowania – na głodzie. Z tego powodu niektórzy uważają to za prawidłową metodę.

Jeżeli wykonujemy ćwiczenia fizyczne w celu utraty nadmiaru masy ciała, korzystny może okazać się trening jako pierwsza czynność poranna, lub popołudniowy albo wieczorny po kilku godzinach bez posiłku. ‚Im mniej glukozy masz w obrocie, tym więcej tłuszczu spalisz. Jednakże, jeżeli Twoim celem jest poprawa wydajności (np. siły lub szybkości), warto przed treningiem doładować paliwa, ponieważ brak szybkiej energii może pogorszyć Nasze rezultaty.

Inne korzyści zdrowotne, jakie daje przerywany post

Nawiązując do pracy ‚The British Journal of Diabetes and Vascular Disease’, przerywane posty mają wiele innych korzyści.

Przerywany post – korzyści:

  • optymalizacja ciśnienia krwi
  • optymalizacja gospodarki lipidowej (cholesterol etc.)
  • zmniejszenie aktywności zapalnej w organizmie
  • leczenie oraz profilaktyka cukrzycy typu 2
  • profilaktyka zdarzeń sercowo-naczyniowych
Czy przerywany post jest odpowiedni dla Ciebie?

Dla osób cierpiących z powodu różnych dolegliwości konieczna może okazać się konsultacja z lekarzem lub dietetykiem. Nie spiesz się z całym procesem, ponieważ chodzi Nam o długoterminową poprawę zdrowia i całkowite wyleczenie. Do tego ważne jest, aby kierować pozytywne emocje w stosunku do swojego postępowania. Negatywne emocje niektórym pomagają w utrzymaniu reżimu, ale podwyższony poziom stresu powoduje, że inne korzyści zdrowotne nie występują tak wyraźnie.

Niektórzy mogą bardzo dobrze zareagować na post. Jednak osoby z naturalnie niskimi wartościami cukru we krwi lub cukrzycy typu 1 mogą narazić się na pewne niebezpieczeństwo. Dlatego tak ważne jest, aby niekiedy skonsultować się z odpowiednim, rozumiejącym na czym polega współczesny świat, profesjonalistą.

Należy zaznaczyć, że ponad wszystko liczy się jakość pożywienia i przemyślany sposób jego spożywania. Wybór aktywności fizycznej jest również kluczowy i nie można od tego odstąpić. Wszystko  oczywiście, jeżeli myślisz o swoim zdrowiu.


Dla mnie osobiście ta opcja brzmi bardzo ciekawie. Zwłaszcza w kontekście poszczenia 1 dzień w tygodniu. W ten sposób możemy się świetnie przygotować do dalszych udoskonaleń trybu życia – regularnych, dłuższych postów. O zdrowotnych głodówkach będę jeszcze na pewno pisał na łamach Warsztatu. 

Pozdrawiam i zapraszam do czytania innych ciekawych artykułów zdrowotnych tutaj. 🙂

źródło


Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.
INNE POLECANE ARTYKUŁY:
loading...

3 przemyślenia nt. „W jaki sposób 8-godzinny przerywany post poprawi Twoją formę oraz zdrowie.”

  1. congrats on your new site…and what you missed right here!A Chlovrttesaille engagement session.A scavenger hunt proposal!A sweet Virginia wedding video.A Japanese inspired wedding ceremony and reception.Fall

  2. Hey. Thanks for the lovely comment! It's great to have two more people following my blog. I've only got 4 :-(. Hopefully you'll be reading next weeks Five for 5 post. x

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge