pokochać, siebie, duchowość, świadomość, rozwój duchowy, bezwarunkowa miłość

Prosta praktyka, by pokochać siebie

By móc się naprawdę rozwinąć należy zacząć od szczerości z samym sobą i świadomości odczuwania siebie oraz bezpośredniego kontaktu z własnymi słabościami. Odczuwanie siebie samego rozkwita w pełni wtedy, gdy aktywnie o siebie dbamy. Jednak jeśli utknęliśmy w niegodności, niedocenianiu siebie i braku akceptacji dla własnych porażek, wydaje się być nierealnym poczuć prawdę o sobie.

Aby pomóc rozwiązać problem braku poczucia bezpieczeństwa i dowartościowania, przedstawiamy medytację, zwaną Deszczem Współodczuwania.

Kiedy czujemy się nic nie warci, jesteśmy w transie nieustannego cierpienia.

Deszcz Współodczuwania to prosta praktyka, która w 4 krokach pozwoli ci rozwinąć uważność i odczuwanie siebie:

1.Zaobserwuj, co się wydarza.

loading...
loading...

2.Pozwól, aby doświadczanie było takie, jakim jest.

4.Rozważaj z zainteresowaniem i troską.

5.Badaj głębokie odczuwanie siebie.

Obserwacja:

Rozpoznanie oznacza świadome przyjmowanie myśli i zachowań, jakie mają miejsce w danym momencie i jakie mają na nas wpływ. To jak przebudzenie ze snu – pierwszym krokiem wyjścia z transu niedowartościowania jest zaobserwowanie tego, że utknęliśmy. Typowymi objawami takiego transu są wewnętrzne krytyczne głosy wobec samego siebie, poczucie wstydu, lęku, niepokoju i ciężaru. Rozpoznanie to zauważenie tego, co się z nami stało.

Akceptacja:

Akceptacja to pozwolenie, by zauważone przez nas emocje, uczucia i myśli, po prostu były. Bez unikania ich i naprawiania na siłę. Kiedy łapiemy się na negatywnym osądzaniu siebie i pozwalamy temu uczuciu pozostać, to nie znaczy, że się z tym zgadzamy. Znaczy to tyle, że uczciwie przyznajemy się przed sobą, że tak się stało.

Badanie:

Po rozpoznaniu i zaakceptowaniu tego, że popadliśmy w poczucie niedowartościowania, możemy skupić naszą uwagę głębiej poprzez badanie. Wezwij naturalną ciekawość i chęć poznania prawdy. Skieruj skupienie na twoje obecne doświadczenia. Możesz zadać sobie pytanie: Co wymaga największej uwagi? Jak odzwierciedla się to w moim ciele? Co odbiło się na mojej wrażliwości? Czego potrzebuję? Niezależnie od tego, o co siebie zapytasz, twoje badanie stanie się transformacją, ponieważ przeniesiesz swoją uwagę na odczuwanie siebie samego.

Podczas etapu badania, ważne, byś podszedł do swoich doświadczeń bez oceniania i z życzliwością dla siebie. Postawa opieki pomoże ci stworzyć poczucie bezpieczeństwa i uczciwie pogodzić się ze swoim cierpieniem.

Odczuwanie siebie:

Współczucie zaczyna pojawiać się w sposób naturalny w momentach, w których rozpoznajemy, że cierpimy. Jest w pełni, gdy świadomie wypełniamy siebie opieką. Staraj się wyczuć, co najbardziej ciebie zraniło, gdzie leży twój największy strach i krzywda, a następnie zaoferuj sobie troskliwy gest, który zaspokoi twoje potrzeby. Czy potrzebujesz słowa otuchy? Bezpieczeństwa? Zapewnienia, że wszystko będzie dobrze? Towarzystwa? Przebaczenia? Eksperymentuj ze sobą i zobacz, jakie dobro jest dla ciebie największym pocieszeniem. Co zmiękczy i ponownie otworzy twoje serce.

Możesz wyszeptać do siebie wiadomość, powiedzieć sobie „kocham cię” i uwierzyć w swoje własne dobro. Oprócz tego wiele osób znajduje uzdrowienie, kładąc sobie dłoń na sercu lub policzku, poprzez wyobrażenie głębokiej kąpieli lub ogarniającego ciepłego światła. Jeśli trudno jest ofiarować sobie miłość, przywołaj na myśl kochającą cię istotę – członka rodziny, przyjaciela, duchową osobę, czy nawet zwierzę – wyobraź sobie jego miłość płynącą do ciebie.

Gdy intencja odczuwania siebie i budzenia współczucia, jest szczera, każdy najmniejszy gest miłości będzie stopniowo ożywiał serce.

Po ukończeniu praktyki tych czterech kroków, ważne, abyś dostrzegł swoją obecność i odpoczął we wrażliwej przestrzeni swojej świadomości. Owocem tej praktyki jest uświadomienie sobie wyjścia z transu niedowartościowania i ograniczenia.

Deszcz Współodczuwania to nie jest jednorazowa praktyka. To praktyka na całe życie, która pomoże ci odczuwać zmianę, poczuć ciepło i otworzyć serce. To rodzaj medytacji, która poszerza perspektywę i wycisza negatywne głosy w umyśle. Możesz temu zaufać, bo jest to sposób na przekształcenie wątpliwości i lęków w uzdrowienie. Za każdym razem, gdy jesteś gotowy złapać się na niegodnym myśleniu o sobie, jesteś też gotów, aby wyjść z transu tego myślenia i ponownie rozwinąć wiarę we własne możliwości.

Stopniowo zaczniesz doświadczać świadomej miłości, jako prawdy o tym, kim naprawdę jesteś.


Polecamy także inne wpisy o Rozwoju duchowym 🙂

źródło: upliftconnect.com


loading...
loading...

Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge