Profilaktyka raka wykluczając z diety tylko ten 1 składnik?

Kancerogenów, czyli substancji rakotwórczych jest obecnie mnóstwo, od pestycydów po różne przekąski, więc profilaktyka raka wydaje się być trudna.

Całkowicie zrozumiałe jest to, że możemy czuć się przytłoczeni. Dlatego w tym wpisie wszystko będzie bardzo proste.

Jeżeli miałbyś dostać tylko jedną wskazówkę jako profilaktyka raka.

Powinno być to właśnie to:

loading...
loading...

Unikaj rafinowanego cukru w każdej postaci.


Oto wyjaśnienia autorów artykułu:

Jak cukier odżywia komórki rakowe?

W 1920 roku, zwycięzca Nagrody Nobla dr Otto Warburg obmyślił teorię, że komórki rakowe rozwijają się na cukrze. Wierzył, że kiedy organizm rozkłada cukier, produkuje różne substancje chemiczne, które wspierają rozwój raka i dysfunkcję mitochondriów.

Ta teoria pozostała popularna aż do dziś dzięki badaniom, które wyjaśniły to bardziej szczegółowo.

Obecnie wiemy bez cienia wątpliwości, że spożywanie zbyt dużych ilości cukru wywołuje insulinooporność organizmu. Kiedy to się dzieje, ciało zaczyna produkować coraz więcej insulinopodobnego czynnika wzrostu (IGF) by metabolizować cukier. IGF stymuluje również wzrost komórek nowotworowych.

„Komórki rakowe są normalnie trzymane pod kontrolą dzięki ciągłej wymianie – nowe, zdrowe komórki wzrastają, stare, chore umierają.” – mówi dr Carrie Daniel-MacDougall. IGF blokuje sygnały komórkowe stymulujące normalny wzrost i śmierć, kiedy zachodzi taka pora. Zatem w takiej sytuacji komórki tylko rosną i rosną.

Jest to jeden z głównych powodów, dla których obserwujemy wysoką zapadalność na raka wśród ludzi z IGF-zależnych problemami zdrowotnymi, takimi jak cukrzyca. Oczywiście faktem również jest, że sam cukier promuje na pierwszym miejscu rozrost nieprawidłowych komórek nowotworowych.

Profilaktyka raka – jak zagłodzić komórki rakowe wykluczając cukier z diety?

Kluczem jest eliminacja rafinowanego cukru. Pożywienie zawierające naturalny cukier, np. owoce, dostarczają organizmowi składników odżywczych i witamin. Produkty z rafinowanym cukrem wnoszą mało korzyści dla zdrowia i w zasadzie szkodzą, dając głównie słodki smak i podwyższenie poziomu cukru we krwi.

Jak zdrowo się odżywiać? Trzymaj się od nich z daleka.

Łatwo jest mówić, trudniej robić. Cukier jest narkotykiem bardziej uzależniającym od kokainy. Miliony Amerykanów są w to wkręceni. Co nie znaczy, że niemożliwym jest rzucenie nałogu. Potrzebujesz po prostu wytrenować swój mózg i pokochać odpowiednie pożywienie.

Na dobry początek możesz odrzucić słodzone napoje gazowane. Jedna puszka zawiera około 40 gramów cukru (8 łyżeczek) – ilość większą niż zalecane dzienne spożycie dla dorosłego człowieka.

Moi drodzy, tego typu artykuły krążą po sieci na całym świecie. Stąd cukier rafinowany i syrop glokozowo-fruktozowy mają coraz gorszą reputację. Medycyna, z tego co wiem, szerzej o tym nie wspomina, dlatego ewentualne odstawienie cukru proszę wziąć na siebie, a najlepiej – skonsultować ze swoim lekarzem, zwłaszcza kiedy ktoś choruje przewlekle. Proszę ten wpis potraktować w ramach ciekawostki, jakiegoś puzla w całej układance. Mnie osobiście zainteresował ten kierunek i będę się mu przyglądał.


Poczytaj także inne wpisy na temat Zdrowego stylu życia. Jest ich na pęczki 🙂

źródło


loading...
loading...

Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.

32 thoughts on “Profilaktyka raka wykluczając z diety tylko ten 1 składnik?”

  1. „Kluczem jest eliminacja rafinowanego cukru. Pożywienie zawierające naturalny cukier, np. owoce, dostarczają organizmowi składników odżywczych i witamin.”

    Nie jeść owoców!?! O co chodzi w drugim zdaniu?

    1. Rafinowany cukier, to ten biały z fabryki, cukier z owoców jest jego przeciwieństwem, szybciej rozkłada się w organizmie i dostarcza energii. Owoce trzeba jeść. Napisano to w tym zdaniu. Czego tu nie rozumiesz?

  2. Problem nie tkwi w samym cukru lecz w zakwaszeniu organizmu do ktorego przyczyniają się też węglowodany i białko. Jak organizm jest zakwaszony to i patogeny wszelkie się namnażją i komórki nowotworowe, a jak organizm ma prawidłowe pH>7,35 to nie choruje i nie rozijaja się nowotwory.
    Trzeba jeść odpowiednie nieprzetworzone produkty roślinne i pić duże wody o alkalicznym odczynie i wysokim Redox.
    Zdrowia życzę 🙂

    1. Zawsze można sztucznie lub mniej sztucznie odkwasić.Np. węglanem sodowym czy potasowym a dla maniaków”naturalności” jest kreda.

    2. no ale wegle nieprzetworzone,skrobiowe tj. ziemniaki,ryż,kasza gryczana,jaglana, tapioka są przecież jak najbardziej spoko źródłem energii szczególnie dla osób aktywnych fizycznie które potrzebują podwyższonej „dawki” węgli…

  3. Polecam ksylitol i erytrytol są na pewno znacznie zdrowsze i mniej kaloryczne niż biały cukier. Najlepsza wersja to stevia – 100% koncentrat , ale nie każdy lubi.

  4. Nie należy tego demonizować.Cukier nie jest taki groźny.No chyba że komuś jak niektórym maniakom w USA wciąganie 2kilogramów cukru tygodniowo jest standardem.Znacznie gorszym jest zmiana cukru na „aspartamy”.Jak już pisano wcześniej-że jeżeli nawet łyka się dużo cukru ale poza tym ma się zdrowa dietę-np. cukier jest w napojach i dodatkowo uprawia sport np. codziennie po 100 km rowerkiem się jeździ to negatywne oddziaływanie cukru jest bardzo ograniczone.Pamiętam jak kiedyś miałem na wycieczce niezdrową „dietę”-z pewnych powodów miałem do łykania głównie cukier i przyznam że nie miałem żadnych objawów związanych z nadmiarem cukru.Co innego jak do cukru mięcho bardzo nieekologiczne,minimalna ilość warzyw i owoców i leżenie i gapienie się na telewizor.

  5. So THIS is what you’ve been up to! I wondered why you didn’t do your coffee blog as much! Hope you had a great summer. Saw the fun girl time you’ve had. We’re off to CA for another week. Miss you!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge