Profilaktyka raka wykluczając z diety tylko ten 1 składnik


Powiązane artykuły:
loading...
loading...

Kancerogenów, czyli substancji rakotwórczych jest obecnie mnóstwo, od pestycydów po różne przekąski, więc profilaktyka raka wydaje się być trudna.

Całkowicie zrozumiałe jest to, że możemy czuć się przytłoczeni. Dlatego w tym wpisie wszystko będzie bardzo proste.

Jeżeli miałbyś dostać tylko jedną wskazówkę jako profilaktyka raka.

Powinno być to właśnie to:

Unikaj rafinowanego cukru w każdej postaci.

Jak cukier odżywia komórki rakowe.

W 1920 roku, zwycięzca Nagrody Nobla dr Otto Warburg obmyślił teorię, że komórki rakowe rozwijają się na cukrze. Wierzył, że kiedy organizm rozkłada cukier, produkuje różne substancje chemiczne, które wspierają rozwój raka i dysfunkcję mitochondriów.

Ta teoria pozostała popularna aż do dziś dzięki badaniom, które wyjaśniły to bardziej szczegółowo.

Obecnie wiemy bez cienia wątpliwości, że spożywanie zbyt dużych ilości cukru wywołuje insulinooporność organizmu. Kiedy to się dzieje, ciało zaczyna produkować coraz więcej insulinopodobnego czynnika wzrostu (IGF) by metabolizować cukier. IGF stymuluje również wzrost komórek nowotworowych.

„Komórki rakowe są normalnie trzymane pod kontrolą dzięki ciągłej wymianie – nowe, zdrowe komórki wzrastają, stare, chore umierają.” – mówi dr Carrie Daniel-MacDougall. IGF blokuje sygnały komórkowe stymulujące normalny wzrost i śmierć, kiedy zachodzi taka pora. Zatem w takiej sytuacji komórki tylko rosną i rosną.

Jest to jeden z głównych powodów, dla których obserwujemy wysoką zapadalność na raka wśród ludzi z IGF-zależnych problemami zdrowotnymi, takimi jak cukrzyca. Oczywiście faktem również jest, że sam cukier promuje na pierwszym miejscu rozrost nieprawidłowych komórek nowotworowych.

Profilaktyka raka – jak zagłodzić komórki rakowe wykluczając cukier z diety?

Kluczem jest eliminacja rafinowanego cukru. Pożywienie zawierające naturalny cukier, np. owoce, dostarczają organizmowi składników odżywczych i witamin. Produkty z rafinowanym cukrem wnoszą mało korzyści dla zdrowia i w zasadzie jedynie szkodzą.

Jak zdrowo się odżywiać? Trzymaj się od nich z daleka.

Łatwo jest mówić, trudniej robić. Cukier jest narkotykiem bardziej uzależniającym od kokainy. Miliony Amerykanów są w to wkręceni. Co nie znaczy, że niemożliwym jest rzucenie nałogu. Potrzebujesz po prostu wytrenować swój mózg i pokochać odpowiednie pożywienie.

Na dobry początek możesz odrzucić słodzone napoje gazowane. Jedna puszka zawiera około 40 gramów cukru (8 łyżeczek) – ilość większą niż zalecane dzienne spożycie dla dorosłego człowieka.

Jeśli interesujesz się głównie jelitem grubym, poczytaj tuNaturalne sposoby na profilaktykę raka jelita grubego.

Poniżej, pod wpisem znajdziesz inne równie ciekawe przepisy i informacje.

Dziękuję za przeczytanie. Polub Warsztat na FB i udostępnij ten ważny wpis swoim znajomym.

źródło

Dodaj w komentarzu na dole swoje przemyślenia i pytania. Znajdziesz tam również listę podobnych wpisów.
Polub nas i udostępnij na Facebooku, Twitterze, Pinterest i Google+.

Inne artykuły wybrane dla Ciebie:
loading...

29 przemyśleń nt. „Profilaktyka raka wykluczając z diety tylko ten 1 składnik”

  1. „Kluczem jest eliminacja rafinowanego cukru. Pożywienie zawierające naturalny cukier, np. owoce, dostarczają organizmowi składników odżywczych i witamin.”

    Nie jeść owoców!?! O co chodzi w drugim zdaniu?

    1. Rafinowany cukier, to ten biały z fabryki, cukier z owoców jest jego przeciwieństwem, szybciej rozkłada się w organizmie i dostarcza energii. Owoce trzeba jeść. Napisano to w tym zdaniu. Czego tu nie rozumiesz?

  2. Problem nie tkwi w samym cukru lecz w zakwaszeniu organizmu do ktorego przyczyniają się też węglowodany i białko. Jak organizm jest zakwaszony to i patogeny wszelkie się namnażją i komórki nowotworowe, a jak organizm ma prawidłowe pH>7,35 to nie choruje i nie rozijaja się nowotwory.
    Trzeba jeść odpowiednie nieprzetworzone produkty roślinne i pić duże wody o alkalicznym odczynie i wysokim Redox.
    Zdrowia życzę 🙂

    1. Zawsze można sztucznie lub mniej sztucznie odkwasić.Np. węglanem sodowym czy potasowym a dla maniaków”naturalności” jest kreda.

  3. Polecam ksylitol i erytrytol są na pewno znacznie zdrowsze i mniej kaloryczne niż biały cukier. Najlepsza wersja to stevia – 100% koncentrat , ale nie każdy lubi.

  4. Nie należy tego demonizować.Cukier nie jest taki groźny.No chyba że komuś jak niektórym maniakom w USA wciąganie 2kilogramów cukru tygodniowo jest standardem.Znacznie gorszym jest zmiana cukru na „aspartamy”.Jak już pisano wcześniej-że jeżeli nawet łyka się dużo cukru ale poza tym ma się zdrowa dietę-np. cukier jest w napojach i dodatkowo uprawia sport np. codziennie po 100 km rowerkiem się jeździ to negatywne oddziaływanie cukru jest bardzo ograniczone.Pamiętam jak kiedyś miałem na wycieczce niezdrową „dietę”-z pewnych powodów miałem do łykania głównie cukier i przyznam że nie miałem żadnych objawów związanych z nadmiarem cukru.Co innego jak do cukru mięcho bardzo nieekologiczne,minimalna ilość warzyw i owoców i leżenie i gapienie się na telewizor.

  5. So THIS is what you’ve been up to! I wondered why you didn’t do your coffee blog as much! Hope you had a great summer. Saw the fun girl time you’ve had. We’re off to CA for another week. Miss you!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge