Owsianka – Co się ważnego zmieni, gdy trafi do Twojego jadłospisu?

„Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia.” To bardzo popularne zdanie jest wypowiadane nie tylko przez rodziców na całym świecie. Jeśli na śniadanie będzie owsianka – możesz być pewny dobrego zdrowia.

Owies jest niesamowitym ziarnem: bardzo zdrowym, odżywczym i dodającym energii – choć wizualnie się niczym specjalnym nie wyróżnia.


TEMATY NA CZASIE
loading...
loading...

Ludzie nauczyli się uprawiać owiec, aby móc go wykorzystywać jako pożywienie oraz lekarstwo. W medycynie naturalnej ma szerokie zastosowanie, np. w problemach ze skórą, chorobach przewodu pokarmowego, przy wyczerpaniu nerwowym lub w kobiecych sprawach.

Owsianka – Co się ważnego zmieni, gdy trafi do Twojego jadłospisu?

Pewne jednostki chorobowe, np. podagra, najpewniej nie poprawią swojego przebiegu, kiedy do porannego rytułału wkroczy owsianka. Tak więc jeżeli cierpisz z powodu jakiejś cięższej choroby – najpierw skontaktuj się ze swoim lekarzem w sprawie zmian dietetycznych.

Owsianka zawiera pełne ziarno, które dostarcza Tobie około 13 gramów białka w jednej porcji (pół filiżanki). Już połowa tego zapewni 100% zapotrzebowania dziennego na mangan.


INNE MODNE TEMATY:
loading...
loading...

Owsianka jest również bardzo bogata w antyoksydanty – witaminę E, tokotrienole, selen oraz kwasy fenolowe. Wśród innych składników odżywczych wymienia się witaminę B1, biotynę, molibden, fosfor, miedź, magnez oraz wiele innych roślinnych cudów.

Owsianka – zmiany, które dostrzerzesz w ciele

Jedną z najlepszych korzyści płatków owsianych jest zapobieganie otyłości i przybierania na wadze. A to za sprawą poczucia sytości lub satysfakcji po jedzeniu.

Owsianka sprawia, że dłużej po posiłku czujesz się pełny, ale to nie wszystko. Dostarcza również podstawowej energii do działania na ładne kilka godzin. Kolejną korzyścią jest błonnik. Owsianka zawiera go sporo, a więc pogłębia to uczucie sytości i dba o prawidłową pracę jelit.

Niski indeks glikemiczny (IG) owsianki świadczy o tym, że jest to dobre źródło energii na wiele godzin. Nie stwierdza się dramatycznych spadków poziomu cukru we krwi, dlatego też dzięki takiemu śniadaniu nie narazisz się na nagłe ataki głodu i obdarzysz troską swoją trzustkę, która zoptymalizuje wydzielanie insuliny.

Owsianka – inne korzyści zdrowotne z codziennego spożywania
  • poprawia gospodarkę tłuszczową
  • zmniejsza ryzyko choroby sercowo-naczyniowej
  • zmniejsza ryzyko niewydolności serca
  • poprawia odporność
  • stabilizuje poziom cukru we krwi i zarazem zmniejsza ryzyko rozwinięcia cukrzycy typu 2
  • jest świetnym źródłem błonnika, który chroni przed rakiem piersi
  • jako pełne ziarno chroni przed dziecięcą astmą
  • jest dobrą alternatywą pszenicy dla chorujących na celiakię lub tych, którzy unikają glutenu (choć trzeba uważać na zanieczyszczenia przemysłowe – „produkt może zawierać śladowe ilości…”)
  • wydłuża życie

Owies jako surowiec zielarski jest bardzo popularny. W literaturze opisywane są jego zastosowania jako środka uspokajającego oraz regulującego pracę układu trawiennego. Ponadto obniża poziom cholesterolu we krwi. Dodany do kąpieli jest ludowym remedium przy podrażnieniach skóry, egzemie, reakcjach alergicznych na trujące rośliny, zapaleniu stawów oraz reumatyźmie.


Dziękuję za przeczytanie. Poszukaj innych ciekawych wpisów o Zdrowym Odżywianiu, Ziołach lub Medycynie Naturalnej. Na stronie znajdziesz także przepisy na Naturalne Kosmetyki.

źródło
zdjęcie


Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.
INNE POLECANE ARTYKUŁY:
loading...

5 przemyśleń nt. „Owsianka – Co się ważnego zmieni, gdy trafi do Twojego jadłospisu?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge