negatywne myślenie, rozwój duchowy, świadomość, duchowość, schematy myślowe, jak pozbyć się negatywnego myślenia

Negatywne myślenie – Jak uwolnić się z negatywnych schematów myślowych?

Negatywne myślenie – Jak uwolnić się z negatywnych schematów myślowych?

Przypuśćmy, że masz zły nawyk ciągłego zamartwiania się i kręcenia się w kole negatywnych myśli. Przypuśćmy, że nie masz z tego powodu żadnych fizycznych dolegliwości. Tylko negatywne wołanie w głowie w stylu: „mam depresję”, „nienawidzę mojej pracy”, „nie mogę tego zrobić”, „nie cierpię być gruba” itp.

W tym wpisie chcemy przedstawić, jak przezwyciężyć ten schemat i uwolnić się od negatywnych myśli, które wiecznie pojawiają się w twojej głowie

Właściwie jest wiele sposobów i dróg do tego, by obejść nawyk negatywnego myślenia. Jednak podstawą jest zamienić stary schemat nowym. Trzeba najpierw ten nawyk zrozumieć, spojrzeć na niego z boku, zaakceptować, aby móc przestać się z nim utożsamiać. Stawianie oporu i walka z negatywnymi myślami tak naprawdę je podsyca i sprawia, że jest jeszcze gorzej.

Im częściej aktywujesz te same neurony, tym silniejszy staje się nawyk.

Negatywne myślenie – Jak uwolnić się z negatywnych schematów myślowych?

Zamiast próbować opierać się swoim negatywnym myślom należy po prostu je przekierować. Pomyśl o tym jak o umysłowym kung-fu. Weź energię skumulowaną na negatywne myślenie i przenieś ją całą na pozytywne myśli. Jeśli wypracujesz w umyśle odpowiednie warunki to kiedykolwiek pojawi się negatywna myśl – umysł automatycznie połączy ją z pozytywnym zamiennikiem. Oto jak to działa:

Załóżmy, że negatywna myśl to tylko echo w twojej głowie, które mówi o czymś, co chciałbyś zmienić. Np.: „Jestem idiotą”. Jeśli negatywna myśl jest wizualizacją, wyobrażeniem – możesz użyć tego samego sposobu, by się jej pozbyć. W wielu przypadkach myśl manifestuje się w połączeniu trzech czynników – obrazu, dźwięku i ruchu.

Krok 1. Przekształć negatywną myśl w obraz.

Złap ten głos i obróć go na odpowiadający mu obraz. Na przykład, jeśli myślisz „Jestem idiotą”, wyobraź sobie siebie ubranego w coś bardzo głupiego i śmiesznego, podskakującego jak gamoń. Zobacz siebie otoczonego ludźmi, którzy wytykają cię palcami, gdy krzyczysz „Jestem idiotą”. Im bardziej wyolbrzymisz tą scenę, tym lepiej. Wyobraź sobie wszystko w jasnych kolorach, dużo animacji, szybkie ruchy i to, co pomoże ci zapamiętać to lepiej. Powtarzaj tę scenę w kółko w swojej głowie, aż dojdziesz do momentu, w którym negatywna myśl automatycznie sama będzie wywoływać ten obraz w głowie.

Krok 2. Wybierz zastępczą pozytywną myśl.

Teraz zdecyduj jaką myślą chciałbyś zastąpić tę negatywną. Czyli skoro myślałeś „Jestem idiotą” to może chciałbyś zastąpić to „Jestem wspaniały”. Wybierz taką myśl, która daje ci siłę i kompletnie przełamuje dołującą cię myśl negatywną.

Krok 3. Przekształć pozytywną myśl w obraz.

Teraz wróć do procesu omawianego w pierwszym kroku, by stworzyć obraz dla swojej nowej pozytywnej myśli. Więc dla „Jestem wspaniały” możesz wyobrazić sobie siebie stojącego prosto i dumnie jak Superman, z rękami podpartymi na biodrach. Dodaj do tego światło reflektorów padających na twoją osobę, kiedy mówisz „Jestem wspaniały”. Znów powtarzaj swoje wyobrażenie aż stanie się ono automatycznie połączone z myślą.

Krok 4. Połącz w głowie oba obrazy.

Weź teraz obie wizualizacje z kroku 1 i 3. Połącz je ze sobą w umyśle. Ten trik używany jest w łańcuchowej technice zapamiętywania. Chcesz zamienić pierwszą scenę na drugą. Udawaj, że jesteś reżyserem tego filmu w twojej głowie. Nie wycinaj od razu pierwszej sceny po to, by po prostu wlepić drugą. Spraw, by na siebie nachodziły. Może to wywołać bardziej zapamiętywalny efekt przenoszenia negatywnej myśli na pozytywne tory, aż zupełnie przełamie się schemat, ponieważ umysł naturalnie będzie preferował pozytywne odczucia.

Zainicjuj nową scenę, która będzie połączeniem idiotycznej i tej pięknej i pozytywnej. Niech ten idiota z pierwszej zapali reflektory, zrzuci śmieszne ubrania i stanie w blasku jak Superman. Jak już dobrze to sobie wyobrazisz, pracuj nad tym, powtarzaj. Dążysz do tego, by być w stanie zobaczyć ten film w swojej głowie jak najszybciej, najlepiej, by w sekundę przeleciał ci przed oczami. Powinno być to wiele szybsze niż widzisz rzeczy w rzeczywistości.

Krok 5. Sprawdź się.

Teraz potrzebujesz się sprawdzić. Pamiętaj, że chodzi o to, by negatywna myśl automatycznie zamieniała się w pozytywną. Jeśli poprawnie nad tym pracowałeś to nie będziesz musiał sobie wcale pomagać. Negatywna myśl jest napędem nawyku, toteż za każdym razem gdy pomyślisz „ Jestem idiotą”, nawet nie zauważysz, że skończysz z myślą: „Jestem wspaniały”.

Ta metoda pracy z umysłem daje wiele świadomości i kontroli nad swoim samopoczuciem. Spróbuj skorzystać z tego procesu przeinaczania myśli, jeżeli zauważysz u siebie zapętlanie się w negatywnym myśleniu. Podziel się także tym sposobem z innymi, o których wiesz, że potrzebują podnieść swój umysł z dołka.

Negatywne myślenie – Jak uwolnić się z negatywnych schematów myślowych?


Dzięki, że jesteś. Mamy nadzieję, że artykuł okaże się bardzo pomocny. Inne wpisy o Rozwoju duchowym znajdziesz -> tutaj.

Należy pamiętać, żeby nie popaść w pułapkę pozytywnego myślenia. Polega ona na tym, że wkręcamy sobie pozytywne myśli i odczucia nie usuwając tych negatywnych. W istocie zakładamy sobie pozytywną maskę, ale w środku wciąż jesteśmy negatywni. Dlatego warto poświęcić na to chwilę, aby skutecznie pozbyć się negatywnych, niesprzyjających Tobie schematów. Nawet ważniejsze jest, żeby po prostu dobrze je zrozumieć.

źródło: enlightened-consciousness.com

zdjęcie: Xan Griffin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.