Brak odczuwania głodu do niezdrowego jedzenia – jak wypracować?

Totalny brak odczuwania głodu do ‚śmieciowego’ jedzenia jest bardzo rzadki. Przecież komu nie zdarza się doświadczać ciągot do niezdrowych produktów?

Jestem pewny, że takich osób jest bardzo mało. Wydawać się może, że przyczyną głodu jest uzależniający charakter tych produktów, ale być może skrywa się pod tym coś jeszcze innego.

Co to jest łaknienie?

Okazuje się, że kiedy organizm potrzebuje pewnych minerałów – uruchamia głód. Może on dotyczyć tzw. ‚junk food’, które zawiera nieco potrzebnych substancji. Oczywiście najczęściej nie jest to wystarczająca ilość, gdyż te pokarmy wartości dużo nie mają.

Istnieją różne pomysły na zdrowe jedzenie, zasady zdrowej diety, zdrowego odżywiania dorosłych i dzieci. W tym przypadku pomysł jest troszeczkę inny.

Powstała bardzo ciekawa tabelka, która przedstawia produkty najbardziej tuczące, którymi chcemy się najeść. Wskazuje, czego może potrzebować organizm wysyłając takie sygnały. Na koniec informuje o produktach zdrowego odżywiania, jakie zapewnią nam uzupełnienie niedoborów.

Oto ona:

brak odczuwania głodu do niezdrowego jedzenia

Instrukcja obsługi tabelki, tłumaczenie poniżej:
(pragnienie -> niedobór -> co zjeść)

Czy czekolada jest zdrowa?

Bardzo, ale głównie ta gorzka zawierająca przynajmniej 70% kakao i bez cukru w składzie.

  • Czekolada -> magnez -> surowe kakao, orzechy, nasiona, warzywa i owoce
  • Słodycze:

chrom -> brokuły, winogrona, ser, kurczak

węgiel -> świeże owoce

fosfor -> kurczak, wołowina, tłuste ryby, jajka, nabiał, orzechy, warzywa, ziarna

siarka -> żurawina, chrzan, kapusta, szpinak

tryptofan -> ser, rodzynki, słodkie ziemniaki, szpinak

Dzieciaki zwykle uwielbiają słodycze, a wszechobecna reklama słodyczy jescze to nakręca i nie działa na korzyść ich zdrowia. Jednak jako dorośli powinniśmy utrzymywać świadomość na odpowiednim poziomie.

Czy węglowodany są zdrowe?

I tak i nie. Węglowodany naturalne pochodzące z owoców są generalnie zdrowe. Natomiast cukier rafinowany i wszelkie produkty z jego dodatkiem, prócz zastrzyku energii, później powodują głód narkotykowy i przyczyniają do rozwoju wielu chorób. Natomiast węglowodany złożone nieoczyszczone są ważnym składnikiem diety.

  • Chleb, makaron i inne węglowodany -> azot -> wysokobiałkowe pokarmy: mięso, tłuste ryby, orzechy, fasola, nasiona chia
  • tłuste -> wapń -> mleko bio organic, ser, zielone, liściaste warzywa
  • sól, słone:

chlorki -> tłuste ryby, mleko kozie

krzem -> orzechy nerkowca i inne, nasiona

Zatem jak wypracować brak odczuwania głodu?

Rzucić światło świadomości na własne odczucia i wybrać to, czego naprawdę chcemy. 🙂

Może warto spróbować? 🙂

Poniżej znajdziesz również inne wpisy o Zdrowym stylu odżywiania. 🙂

źródło


loading...
Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.

2 thoughts on “Brak odczuwania głodu do niezdrowego jedzenia – jak wypracować?”

  1. Fajny artykuł . Ja od dawna nie mam już głodu śmieciowego jedzenia, gdy jem ekologiczne warzywa i produkty z własnej uprawy. Także potwierdzam że gdy zaspokoimy zapotrzebowanie na składniki głód znika. Z tym że czekolada zdrowa nie jest, bo jest poddana obrobce termiczne a dwa zależy jak hodowane ziarno kakao, jeśli z pestycydami a tak przeważnie jest to trudno mówić o jej zdrowotności …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.